16. Oma pääoma

Tilikauden tulos 6 017 -6 839

Vapaa oma pääoma yhteensä -965 -9 891

Oma pääoma yhteensä 1 228 -7 698

Tecnotreen puolivuotiskatsauksen 2015 valmistuttua todettiin, että Tecnotree Oyj:n oma pääoma oli negatiivinen. Yhtiön hallitus totesi oman pääoman menettämisen ja jätti asiaa koskevan ilmoituksen kaupparekisteriin. Tilikauden 2019 lopussa yhtiön oma pääoma oli 1 228 tuhatta euroa (7 698 tuhatta euroa negatiivinen).

Espoon käräjäoikeus määräsi aloitettavaksi 9.3.2015 annetulla päätöksellään Tecnotree Oyj:tä koskevan yrityksen saneerauksesta annetun lain mukaisen menettelyn. Espoon käräjäoikeus vahvisti päätöksellään 15.11.2016 Tecnotree Oyj:n saneerausohjelmaehdotuksen yhtiön maksuohjelmaksi. Tämän päätöksen myötä Tecnotree Oyj:n saneerausmenettely lakkasi.

Yhtiöllä ei ollut jakokelpoisia varoja vuoden 2019 lopussa eikä myöskään vuoden 2018 lopussa. Tilinpäätöspäivän jälkeen hallitus on ehdottanut, että 31.12.2019 päättyneeltä tilikaudelta ei jaeta osinkoa, ja että emoyhtiön tilikauden voitto, 6 017 tuhatta euroa, jätetään omaan pääomaan.